Wednesday 6 October 2021

English Warm-ups - 6th October, 2021

The Church in Gmunden Upper Austria



Simply translate and scroll down for suggested solutions.

Good Luck!

Meine Frau steht in der Küche.


Sie kocht das Mittagessen.


Selleriesuppe.


Brathähnchen.


Mein Lieblingsessen.


Bratkartoffeln.


Erbsen und Karotten.


Bratensoße.


Pfirsiche und Eiscreme als Nachtisch.


Kaffee und Käse zum Abschluss.


Wir essen jeden Tag zur Mittagszeit zu Mittag.


Ich mache den Abwasch.


Das ist mein Job.


Ich habe kein Problem damit.


Meine Belohnung ist ein großes Glas Whiskey.

+ + + + +

Suggested Solutions

My wife is in the kitchen. She's cooking lunch. Celery soup. Roast chicken. My favourite meal. Roast potatoes. Peas and carrots. Gravy. Peaches and ice cream for sweet. Coffee and cheese to finish with. We have lunch every day at lunch time. I do the washing up. It's my job. I have no problem. My reward is a big glass of whiskey.

Please visit my web-site - Talk 49

 


 


 

We are on Holiday!

Wir sind im Urlaub!  Die nächste Ausgabe von English Warm-ups erscheint am Donnerstag, den 23. Mai. Genießen Sie Ihr Pfingstfest.  Bis bald....