Saturday 2 July 2022

July 2nd 2022

 


Simply translate into English and scroll down to the end for suggested solutions.

Good Luck!

Die Sommer in meiner Kindheit waren immer gleich.  

Zwei Wochen am Meer. 

Jedes Jahr das gleiche Hotel.  

Jahr für Jahr.  

Wir gingen jeden Tag an den Strand.  

Das war immer ein großer Spaß.  

Planschen und Schwimmen im Meer.  

Sandburgen bauen.  

Ich erinnere mich an meine Schaufel und meinen Spaten.  

Sie waren aus Metall.  

Ich erinnere mich an meine Zehen.  

Oft verletzt und blutend.  

Ich erinnere mich an meinen ersten Geschmack von Pepsi.  

Eselreiten am Strand.  

Kasperltheater.  

Immer das Gleiche.  

Immer aufregend. 

Meine Kinderjahre.  

Nur Sonnenschein.  

Niemals Regen.


 My childhood summers were always the same.  Two weeks at the seaside. The same hotel every year.  Year after year.  We went to the beach every day.  It was always good fun.  Paddling and swimming in the sea.  Building sandcastles.  I remember my bucket and spade.  They were made out of metal.  I remember my toes.  Often injured and bleeding.  I remember my first taste of Pepsi.  Donkey riding on the beach.  Punch and Judy shows.  Always the same.  Always exciting. My childhood years.  Only sunshine.  Never any rain.

We are on Holiday!

Wir sind im Urlaub!  Die nächste Ausgabe von English Warm-ups erscheint am Donnerstag, den 23. Mai. Genießen Sie Ihr Pfingstfest.  Bis bald....