Sunday 13 March 2022

13. March 2022

 



Simply translate into English - Solutions at end.
Good Luck!

Guten Abend.

Ich kann nicht stehenbleiben.

Ich hab's eilig.

Meine Frau ist im Krankenhaus.

Ist es etwas Ernstes?

Nein, ihr wurde der Blinddarm entfernt.

Wann war die Operation?

Heute Morgen, gleich nach dem Frühstück.

Ist sie schon lange krank?

Nein, seit etwa einer Woche.

Seit letztem Sonntag.

Der Geburtstag meiner Frau.

Wir hatten gerade zu Mittag gegessen.

Eine Pizza von der Pizzeria an der Ecke.

Sie sind ein sehr großzügiger Mensch.

Plötzlich bekam meine Frau Bauchschmerzen.

Und so fing es an.

Die Frau von Gregor ist auch im Krankenhaus.

In Steinhof.

Ein berühmtes Krankenhaus in Wien.


 
Good evening.    I can't stop.  I'm in a hurry.   My wife is in hospital.   Is it something serious?

No, she had her appendix out.    When was the operation?    This morning, just after breakfast.

Has she been ill for long?      No, for about a week.      Since last Sunday.
 
My wife's birthday.   We had just finished lunch.    A pizza from the pizzeria on the corner.
 
You're a very generous person.     All of a sudden, my wife's stomach started to hurt.

 And, that's how it started.    Gregor's wife is also in hospital.    In Steinhof.
 
A famous hospital in Vienna.

We are on Holiday!

Wir sind im Urlaub!  Die nächste Ausgabe von English Warm-ups erscheint am Donnerstag, den 23. Mai. Genießen Sie Ihr Pfingstfest.  Bis bald....