Sunday 24 October 2021

English Warm-ups - 24th October, 2021

 


 Translate into English and scroll down for suggested solutions!


Guten Morgen.


Wie geht es Ihnen?


Habt ihr Hunger?


Ich wohne in Wien.


Ich arbeite in einem Büro.


Meine Frau arbeitet in einem chinesischen Restaurant.


Sie ist Köchin.


Mein Bruder lebt in Budapest.


Er ist Arzt.


Seine Frau ist auch Ärztin.


Sie sind sehr glücklich. (mein Brüder und seine Frau).


Ich werde nächste Woche nach London fahren.


London ist eine schöne Stadt.


Die Königin wohnt im Buckingham Palast.

+ + + + + +

Good morning. How are you. Are you hungry? I live in Vienna. I work in an office. My wife works in a Chinese restaurant. She is a cook. My brother lives in Budapest. He is a doctor. His wife is also a doctor. They are very happy. I am going to London next week. London is a beautiful city. The Queen lives in Buckingham palace.


+ + + + +

We are on Holiday!

Wir sind im Urlaub!  Die nächste Ausgabe von English Warm-ups erscheint am Donnerstag, den 23. Mai. Genießen Sie Ihr Pfingstfest.  Bis bald....