Monday 15 August 2022

15th August, 2022


Simply translate into English
Scroll down for suggested solutions.

Es ist immer noch sehr heiß.  

Aber es gibt Licht am Ende des Tunnels.  

Kühleres Wetter ist im Anmarsch.  

Nächste Woche gehen meine Frau und ich in ein Konzert.  

In Graffenegg.  

Ich freue mich schon sehr darauf.  

Wir nehmen den Bus aus Wien.  

Er fährt vom Musikverein ab.   

Letzte Woche habe ich Die Zauberflöte im Fernsehen gesehen.  

Von den Salzburger Festspielen.  

Es war die beste Zauberflöte, die ich je gesehen habe.   

Ioan Holender hat einen der Sänger nach dem Konzert interviewt.   

Unglaublich.  

Ioan Holender ist 87 Jahre alt.  

Er arbeitet immer noch hart.  

Ein Vorbild für uns alle.

Suggested Solutions

It's still very hot.  But, there is light at the end of the tunnel.  Cooler weather is on its way.  Next week, my wife and I are going to a concert.  At Graffenegg.  I am really looking forward to it.  We are taking the bus form Vienna.  It leaves from The Musikverein.   Last week, I watched The Magic Flute on TV.  From the Salzburg Festival.  It was the best Magic Flute I had ever seen.   Ioan Holender interviewed one of the singers after the concert.   Incredible.  Ioan Holender is 87.  He is still working hard.  An example for us all.

+++

Now listen to Talk 49 World  - Interviews and more.  German and English

We are on Holiday!

Wir sind im Urlaub!  Die nächste Ausgabe von English Warm-ups erscheint am Donnerstag, den 23. Mai. Genießen Sie Ihr Pfingstfest.  Bis bald....